Serwis www jak książka – Google jak recenzent

By 13 maja 2015poradnik

Co wspólnego ma książka i serwis internetowy?

Każda książka, zanim zostanie wydana (opublikowana) jest oceniana przez recenzentów, którzy oceniają:

  1. jakość treści,
  2. strukturę książki,
  3. to, czy treść odpowiada tytułom rozdziałów i podrozdziałów.

Na tej podstawie podejmowane są decyzje o cenie i sposobie wydania książki i jej promocji. Żadne z wydawnictw nie będzie promowało gorszej książki bardziej niż książkę wysoko przez siebie ocenioną. Każde z wydawnictw tworzy listę swoich publikacji dostosowaną do potrzeb czytelników i promuje publikacje zgodnie z kolejnością od najlepiej dopasowanych do potrzeb czytelnika do tych najmniej dopasowanych.

Każdy z nas miał do czynienia z książkami i każdy wie, że książka (zwłaszcza dobra) ma określoną strukturę

  1. tytuł,
  2. rozdziały,
  3. podrozdziały,
  4. treść,
    • akapity,
    • wyróżnienia,
    • tekst właściwy.

Reasumując, roboty wyszukiwarek (np. Google) czytają codziennie setki tysięcy stron internetowych i wykonują dokładnie taką samą pracę jak recenzent w wydawnictwie. W jakim wydawnictwie? W swoim, czyli roboty Google pracują dla Google a roboty Bing dla Microsoftu itd. Każda strona jest oceniania pod względem:

  1. jakość treści,
  2. struktury strony/serwisu,
  3. tego, czy treść odpowiada tytułom stron/nagłówków itp.

Dlatego przed przystąpieniem do budowy firmowego serwisu WWW analizujemy:

  1. możliwe frazy, których będą używać potencjalni klienci przy wyszukiwaniu Twojej internetowej strony firmowej.
  2. jak wyglądają strony, które znajdują się w pierwszej 20-30 wyników (pomijając pierwsze linki reklamowe). Analizujemy tematykę opisywaną przez Twoją konkurencję i jaki jest układ tych stron, jakie są elementy w menu górnym i w menu bocznych i innych istotnych miajscach.
  3. jakie miejsca zajmują strony internetowe Twojej konkurencji i analizujemy z Tobą przyczyny takich pozycji.

Leave a Reply