Co wspólnego ma książka i serwis internetowy?
Każda książka, zanim zostanie wydana (opublikowana) jest oceniana przez recenzentów, którzy oceniają:
- jakość treści,
- strukturę książki,
- to, czy treść odpowiada tytułom rozdziałów i podrozdziałów.
Na tej podstawie podejmowane są decyzje o cenie i sposobie wydania książki i jej promocji. Żadne z wydawnictw nie będzie promowało gorszej książki bardziej niż książkę wysoko przez siebie ocenioną. Każde z wydawnictw tworzy listę swoich publikacji dostosowaną do potrzeb czytelników i promuje publikacje zgodnie z kolejnością od najlepiej dopasowanych do potrzeb czytelnika do tych najmniej dopasowanych.
Każdy z nas miał do czynienia z książkami i każdy wie, że książka (zwłaszcza dobra) ma określoną strukturę
- tytuł,
- rozdziały,
- podrozdziały,
- treść,
- akapity,
- wyróżnienia,
- tekst właściwy.
Reasumując, roboty wyszukiwarek (np. Google) czytają codziennie setki tysięcy stron internetowych i wykonują dokładnie taką samą pracę jak recenzent w wydawnictwie. W jakim wydawnictwie? W swoim, czyli roboty Google pracują dla Google a roboty Bing dla Microsoftu itd. Każda strona jest oceniania pod względem:
- jakość treści,
- struktury strony/serwisu,
- tego, czy treść odpowiada tytułom stron/nagłówków itp.
Dlatego przed przystąpieniem do budowy firmowego serwisu WWW analizujemy:
- możliwe frazy, których będą używać potencjalni klienci przy wyszukiwaniu Twojej internetowej strony firmowej.
- jak wyglądają strony, które znajdują się w pierwszej 20-30 wyników (pomijając pierwsze linki reklamowe). Analizujemy tematykę opisywaną przez Twoją konkurencję i jaki jest układ tych stron, jakie są elementy w menu górnym i w menu bocznych i innych istotnych miajscach.
- jakie miejsca zajmują strony internetowe Twojej konkurencji i analizujemy z Tobą przyczyny takich pozycji.